.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار به مردان متاهل شاد!

محققان متوجه شدند در صورتي که يک زن نسبت به همسرش شادتر بوده و از زندگي رضايت بيش تري داشته باشد احتمال بروز طلاق بين آن‌ها بسيار پايين است. اما در عوض اگر يک مرد نسبت به همسرش شادتر باشد، احتمال طلاق در آن خانواده بسيار بالاتر خواهد رفت.
تحقيقاتي که توسط تيمي از اقتصاددانان انجام شده است پديده اي بحراني در بين زوج‌ها را شناسايي کرد که "شکاف شادي" نام دارد.
اين محققان با استفاده از اطلاعات ده‌ها هزار زوج مختلف در سه کشور، متوجه شدند هرچه قدر اختلاف شاد بودن و رضايت زن و مرد از زندگي مشترک بيش‌تر باشد، به همان اندازه احتمال بروز جدايي نيز افزايش پيدا مي‌کند.
اما نکته جالب اين است که جدايي فقط زماني رخ مي‌دهد که مرد احساس بهتري از زندگي نسبت به همسرش داشته باشد و در اين حالت زن با احتمال بيش‌تري تلاش براي طلاق را آغاز مي‌کند.
محققان تعدادي از مطالعات را که قبلا در مورد رضايت از زندگي در کشورهاي بريتانيا، آلمان و استراليا انجام شده بود بازبيني کردند.
دانشمندان متوجه شدند در صورتي که بخش اعظم بار خانه روي زنان باشد يا اگر زنان داراي سابقه اجتماعي متفاوتي نسبت به همسرشان باشند يا درآمد متوسط آن‌ها از همسرشان بالاتر باشد شکاف شادي و رضايت بين آن‌ها افزايش پيدا مي‌کند.
اما در صورتي که زن و مرد داراي پيش‌زمينه اجتماعي مشابهي باشند، اعتقادات و دين مشترکي داشته باشند و وظايف و کارهاي خانه را بين يکديگر تقسيم کرده باشند ميزان اين نارضايتي به کم‌ترين حد خود مي‌رسد.
دکتر کاهيت گون کارشناس سلامت و اقتصاد‌دان از دانشگاه ديکين استراليا معتقد است در صورتي که زن و مرد به يک ميزان شاد باشند، يعني به يک اندازه در مورد زندگي خود احساس رضايت کنند احتمال موفقيت و دوام زندگي افزايش پيدا مي‌کند.
تحقيقات قبلي هم نشان داده بود زوج‌هايي که داراي تحصيلات ، سن، کشور، مذهب، وضعيت اجتماعي و نژاد مشابهي هستند بااحتمال بيش‌تري زندگي بادوام‌تر دارند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 1 خرداد 1389
اصلا چنین چیزی نیست مگر این همه جوانان ما بعداز یکماه ازدواجشان به طلاق میکشد پس شاد بودن؟ نه بابا اکثرا یا معتادا که نای راه رفتن ندارن یا هنوز نمیدونن ازدواج چیه فکر میکنن زندگی فقط هوا و هوس هست این محققان برای ارائه این اخبار حتما خیلی خیلی شاد بودن.
نا شناس 1 خرداد 1389
مگه مرد شاد هم تو ایران وجود داره؟؟؟ میشه بگین محققان تو کجای این کشور تونستن مرد شاد پیدا کنند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.